fredag 2 november 2012

Kvällstankar.

Sitter med en kopp te och vilar i Guds underbara närvaro. Jag är en person som tycker om att prata och förklara och berätta. Men när jag är med Gud...finns inget behov av att babbla. Han förstår mig ändå.

Kände för att dela det här bibelordet(se nedan) med er ikväll, som jag och Sarah satt och diskuterade igår. Brevid den här bibelversen i min Bibel har jag antecknat: "Gud är inte en elefant". Enligt forskare så glömmer aldrig elefanter. Dom minns allt. Gud...är precis tvärtom. Han håller inte våra synder och misstag emot oss, Han glömmer. Det är snarare vi som hakar upp oss på allt som vi har gjort fel och allt som vi en gång misslyckats med. Vi är rädda för att Gud inte kan älska någon som oss, som har gjort så mycket fel. Men gissa vad?

Du är älskad, så otroligt älskad av Gud. Han tycker att du är fantastisk och Han har glömt allt fel du har gjort. Han har förlåtit dig. Det är dags att du förlåter dig själv. 

"The Lord is compassionate and merciful,
slow to get angry and filled with unfailing love.
He will not constantly accuse us,
nor remain angry forever.
He does not punish us for all our sins;
he does not deal harshly with us, as we deserve.
For his unfailing love toward those who fear him
is as great as the height of the heavens above the earth.
He has removed our sins as far from us as the east is from the west."

- Psalm(Psaltaren) 103:8-12


Massor med kramar,
Madde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar