söndag 13 maj 2012

"Bara ett barn".



 Jag la upp en ny låt på min YouTube kanal för en stund sen så jag tänkte att jag kunde skriva lite om den här för er som vill läsa.

Som en del av er vet så förlorade jag min mamma i cancer 2004. Det kom som en chock för hela min familj och när jag ser tillbaka på den tiden kan jag inte säga vad jag kände, för allt var bara en enda stor röra. Det är först nu jag har kunnat se hela händelsen från en större synvinkel så för ett tag sen när jag satt och skrev så formades plötsligt en låt som handlade om mamma.

Det tog mig väldigt lång tid att bestämma mig om jag skulle lägga upp den här låten eller inte. Jag är en utåtriktad person och jag har inga problem med att dela med mig av personliga saker men det här...det här är så personligt det kan bli. Så jag funderade, bad och frågade om råd från familj och vänner. Och till sist bestämde jag mig för att lägga upp den ändå för jag ville berätta något som jag aldrig riktigt har berättat förut. Och det är hur jag kände att jag tvingades växa upp när jag bara var ett barn.

Tack till alla som har lyssnat, delat och berättat hur mycket låten har berört er! Asså...det är helt galet. Jag kan inte ens forma ord riktigt. Ni är fantastiska. Tack så otroligt mycket! Det här betyder så mycket för mig. 

Massor med kramar,
Madde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar