onsdag 6 juni 2012

Dag 08 - Ett ögonblick.

För ungefär 3 år sedan runt den här tiden satt jag i mitt rum och skrev på mitt bidrag till min högstadieskolas Melodifestival. Jag hade kört fast så jag tänkte precis ta en paus när jag tittade ut genom mitt fönster och såg att det regnade ute. Jag gick ner för trappan, ut genom dörren och igenom min trädgård utan jacka, extra tröja eller skor. Regnet öste ner och inom några sekunder var jag dygnsur. Men istället för att gå in och byta om så började jag snurra runt, dansa och springa som jag aldrig har gjort förr. Och det var så sjukt härligt. Att känna sig fri, att bara springa runt i regnet och inte bry sig om något annat för en stund. Det låter kanske lite lamt men det var verkligen ett av de finaste ögonblicken som jag har upplevt.

Och mitt i min dans i regnet så kom plötsligt massor med tankar upp i huvudet. Tankar som formades till ord som formades meningar. Jag gick in i mitt hus, upp i mitt rum och skrev ner meningarna som sedan formade låten som jag ställde upp med, "Where I'm Suppost To Be".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar