måndag 18 juni 2012

Dag 09 - Min tro.

Som många av er säkert redan vet så är jag kristen. Jag tror 100% på att Jesus dog på korset för våra synder och att Han lever idag. :) Gud betyder allt för mig. Han är vem jag är. All min trygghet finns hos Honom.

Jag började se mig själv som kristen när jag var ungefär 10 år gammal men det var först för ca 1 år sen som jag verkligen började ha en personlig relation med Jesus. Och asså…det har varit helt underbart. Nu när jag ser tillbaka hur mitt liv var innan jag kände Gud…då känns det bara tomt och meningslöst. Visst var jag glad och så men det går inte att jämföra med hur det känns nu! Jag har en trygghet i Jesus nu. Vad som än händer i livet så kan jag hämta kraft hos Honom, lita på att Han tar hand om mig. :) Det är underbart. Jag kan älska andra människor på ett bättre sätt och vara en bättre vän för genom att läsa Bibeln och ha en personlig relation med Jesus så har jag förstått hur äkta kärlek är. Äkta kärlek är hur Han älskar oss.

Jag vet att jag inte går en vanlig väg när jag säger att jag älskar Jesus och att jag vill leva för Honom. Att jag inte tänker läsa på universitetet utan åker till bibelskola. Att jag struntar i att göra karriär utan vill hellre åka runt och arbeta som missionär, att berätta om Gud. Att jag inte tänker bli tillsammans med vem som helst, utan väntar på mannen som Gud har noggrant och kärleksfullt valt ut till mig. Men det spelar ingen roll vad människor tycker om det. Så länge jag har Gud så spelar det ingen roll. "Om Gud är för oss, vem kan då vara emot oss?" - Romarbrevet 8:31


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar