tisdag 11 oktober 2011

Dag 1- Fem saker jag inte klarar mig utan en dag.

Har velat göra något sånt här länge och så blev jag inspirerad av Fatimas lista på hennes blogg så jag bestämde mig för att köra den också! ;) Hope you enjoy!


Dag 1 -  Fem saker jag inte klarar mig utan en dag.

1. Människor - Skulle känna mig så galet ensam annars! Älskar att ha människor omkring mig och vara social. :)


Familjefotot vi tog när Malin & Daniel var här. :) Bästa familjen, vi har överlevt det mesta

2. Mitt hus - Eftersom jag går i skolan i Kalmar har jag lärt mig att uppskatta Öland mycket, mycket mer. Det är så underbart mysigt här. Inne i stan är det folk överallt och man är mycket mer stressad av någon anledning. Så efter en lång och jobbig dag i skolan är det skönt att kunna sätta sig på bussen och åka hem till fina Öland. Till Färjestaden, där vi inte ens har ett trafikljus. Där man inte kan gå vilse. Där gatorna är helt öde efter 11 på kvällen. Där det är sådär bonnigt som det bara kan vara. Men det är lugnt. Because it's home to me.



Jag & Mikael utanför vårt hus i somras

3. Min bibel - I födelsedagspresent fick jag en ungdomsbibel på engelska av Malin & Daniel som jag älskar. Ibland när man läser bibeln kan det vara svårt att förstå vissa delar men den här ungdomsbibeln förklarar allt på ett sånt bra sätt! Den jämför situationerna i böckerna med hur det är idag vilket gör det mycket lättare att förstå.  Det finns också små avsnitt som heter "Keeping It Real" vilket är tonåringar som berättar om egna upplevelser av det man läser om i just det kapitlet. Jag älskar verkligen min bibel och jag läser ur den varje kväll så att vara utan den skulle både kännas jobbigt och konstigt.



Min bibel, just nu läser jag mycket i Psalms(Psaltaren)

4. Min iPod - Alla som känner mig vet att jag har ett väldigt dåligt morgonhumör, haha! Det tar liksom ett tag för mig att vakna upp och det gör jag bäst när jag får vara i min egna värld. I Maddes bubbla, helt enkelt. Och det betyder jag och min iPod på bussen. Det är så jag vaknar upp och gör mig redo för dagen kan man säga. :)



5. Min mobil - Känns sorgligt att säga det, men det är sant. Jag messar och ringer varje dag och skulle ha svårt att klara mig utan den.


Min svarta Xperia

2 kommentarer: