lördag 27 augusti 2011

Oxford i tre veckor!

Hello my dears.

Sååååå, har något exciting att berätta. Nästa sommar ska jag på språkresa till Oxford i tre veckor! Vi bokade resan för ett tag sen och jag är så sjukt pepp och redo att åka redan nu, haha!

Organisationen som jag ska åka med heter EF och jag är riktigt glad att jag valde dom. Det märks att EF verkligen bryr sig, för ibland ringer dom bara för att kolla läget och hur det är med mig. :) Och deras hemsida är uppbyggt på samma sätt som Facebook, du kan söka och hitta andra människor som ska åka på samma resa som du själv ska på och lära känna varandra lite innan man åker. Riktigt smart!

Det känns perfekt att åka just då i mitten på sommaren, eftersom det är sommaren innan trean då jag både ska läsa Engelska C och göra Cambridge testet. Ett av mina största mål i livet är att lära mig prata engelska flytande, så den här språkresan kommer ju ta mig ett steg närmare det målet. ;)
Först var jag lite osäker på att åka, eftersom det betyder att jag inte kommer vara hemma på min 18-årsdag. Men efter lite betänketid kom jag på att även om jag är hemma på min födelsedag, så kommer jag inte vilja ha en superstor fest eller så. Då kan jag lika gärna vara i England & have the time of my life, och sedan fira med dom närmaste när jag kommer hem. :) Och dessutom erbjöd sig pappa att komma och hälsa på mig under min födelsedag så jag kommer inte vara helt borta från familjen. Jag kanske får träffa Malin också eftersom hon bor relativt nära. :)

Har alltså ännu en resa att se fram emot nu, ska bli sjukt kul!

Massor med kramar,
Madde.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar