måndag 22 augusti 2011

Stop hating, people.

Eftersom alla började på sina nya skolor idag ser jag så många statusuppdateringar från folk som har börjat på Stagg. Och alla är nöjda och gillar skolan - men annat är det för alla som kommenterar. "Va?! Vad gör du på Stagg?", "Stagg suger!", "Du kommer inte gilla det när du har gått där ett tag", "Det är ett fängelse" and the list goes on and on and on...

Jag har tappat räkningen om hur gånger jag har fått höra "Går du på Stagg?! Seriöst? Den skolan suger!". Vet ni vad det roliga är? Jag får alltid höra det av folk som inte går på Stagg.

Jag har försökt strunta i det och inte bry mig, men nu måste jag säga det. Ni är omogna, fåniga och extremt dömande! Hur sjutton kan ni veta att en skola suger om ni går där? Vissa som säger dåliga grejer om skolan har knappt ens VARIT på skolan. Klagar jag på era skolor? Nej. Så fort någon säger att dom ska börja/går på Jenny eller Kagg så är min första reaktion "Kul! Hoppas du trivs där." Punkt. Vet ni varför? Jag kan inte säga något annat. FÖR JAG GÅR INTE ENS PÅ SKOLAN OCH KAN INTE HA EN BRA UPPFATTNING OM DET. 

Människor spenderar sorgligt mycket tid på att klaga. Det är skrattretande. Det finns så mycket bättre grejer att lägga energi på, som t.ex. vänner och familj. Sluta slösa er tid, för tid är inte något man borde slösa. Rätt som det är har du bara en dag till och leva. Hur kul är det då att upptäcka att du har spenderat 70% av ditt liv på att klaga och trycka ner andra?

2 kommentarer: