lördag 5 november 2011

LÖRDAG.

Hello my dears.


Sitter just nu och gör läxor. :) Tänkte bryta min dåliga vana med att strunta i allt tills dagen innan skolan börjar, det slutar aldrig bra. Så nu har jag skrivit klart min franska sammanfattning och sen ska jag skriva på min rapport och göra matte uppgifter.

Vi var hos mamma idag också och la dit blommor och gjorde rent graven. Ett tips till alla mina fina läsare: tänk lite extra på alla som inte är med oss längre. Tänd ett ljus. Kom ihåg alla lyckliga minnen. Jag tror att många människor fastnar i sorgen och faktumet att personen man älskar är död, istället för att låta sig själv tänka på alla fina och lyckliga stunder. Minnas hur personen skrattade. Minnas hur personen pratade. Minnas hur person hade sina unika och lustiga vanor. Idag pratade vi om mamma, vad hon skulle ha gjort på en dag som denna. Hon hade satt sig i en fåtölj, läst en bok, tänd mysbelysning. Jag älskar hur jag och min syster har fått bitar av hennes personlighet i oss. För det är precis vad jag och Malin skulle ha gjort om vi fick välja sysselsättning på en kall höstdag. :)

Massor med kramar,
Madde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar