tisdag 18 september 2012

Äntligen.

Efter massor med koppar te, uppgivna suckar och böner om ny kraft så är äntligen reportaget färdigskrivet. Äntligen. Jag hoppas det blir bra nu, vi får se. Har läst mycket ur Bibeln i kväll under mina pauser och idag fastnade Hosea 10:12 hos mig.

"I said, plant the good seeds of righteousness and you will harvest a crop of love.
Plow up the hard grounds of your hearts, for now is the time to seek the Lord,
that he may come and shower righteousness upon you."

"Så er sådd i rättfärdighet, skörda efter kärlekens lag, bryt er ny mark.
Det är dags att vända sig till Herren, för att han skall komma och låta rättfärdighet regna över er."

Det är dags att sluta koncentrera sig på onödiga saker, saker som inte håller. Saker som jag egentligen inte behöver. Jag vill söka Gud, framför allt annat. Han som är så god, så trygg. Han känner mig och Han känner mitt hjärta. Han vet både det goda och det onda i mig, och ändå älskar Han mig så. Fantastiskt. Glöm inte, fina läsare, att Han älskar er. Finns det något bättre? Godnatt Guds skatt.

2 kommentarer: