lördag 22 september 2012

Välsignad lördag.

Igår var jag i Borgholm med alla tjejerna och Kalle för att fira Anna-Saras 18-års dag. Det blev väldigt lyckat och nu är vår fina vän äntligen arton år gammal. :) Vi spelade spel, umgicks, åt, öppnade presenter och hade det allmänt mysigt. Jag har verkligen fantastiska människor som vänner, det är svårt att förstå. Jag älskar de här människorna och att tänka att detta är vårt sista år tillsammans är jobbigt. Sista födelsedagen för den personen, sista höstlovet, sista julen, sista påsken, sista midsommaren, sista skolavslutningen. Jag gillar inte att säga hejdå. Försöker undvika tankarna på detta just nu, morgondagens bekymmer får lösas imorgon. Vi har bara styrka för dagens.

Och idag har jag gjort allt som jag älskar. Jag tog sovmorgon, drack ett par koppar te, skrev lite, gick runt och tänkte, satt i köket och lyssnade på regnet, tittade på Gilmore Girls och började läsa en självbiografi av Martin Luther King. Nu sitter jag med Bibeln, läser lite i Jeremia. Jag gillar verkligen den boken. Den tröstar en som Psaltaren men träffar en som Romarbrevet.

Idag är det min dag, som ni kanske märker. Idag ska jag bara göra saker som jag vill göra, saker som jag inte hinner med i vardagen. Det är verkligen en välsignad sak att få en hel dag för sig själv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar