torsdag 13 september 2012

FEMTIO FRÅGOR OM MIG

Ett. Vad heter du?
Linnéa Madeleine Seth

Två. Vad kallas du för?
Nästan alltid Madde. I England förstod de inte alls Madde, så där sa de flesta Maddie. Mina vänner säger ibland Madde Sunshine, vilket är en av de finaste komplimangerna jag har fått..

Tre. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Vad de tycker passar.

Fyra. Vad gör du just nu?
Ligger i min säng, funderar på lite allt möjligt som jag brukar göra och svarar på den här listan. 

Fem. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Hämta mina böcker som jag har beställt men det får bli en annan dag.

Sex. Vad har du på dig?
Röda pyjamasbyxor, randigt linne och en brun tröja med dragkedja.

Sju. Vad har du gjort idag?
Sovit, druckit te, läst lite ur Apostlagärningarna, pratat med min bror, bett, druckit te, funderat.

Åtta. Vad var det roligaste med din dag?
Tid med Gud.

Nio. Vad var det tråkigaste med din dag?
Att jag är sjuk, inte så kul!

Tio. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Hjälp, svår fråga. Förmodligen en dag som skulle innehålla kyrkan, matlagning eller bak tillsammans med hela min familj och alla mina vänner. Kvalitétstid helt enkelt. 

Elva. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
En blå vägg med ett foto på mig och min bästa vän från när vi var små.

Tolv. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt, oja. 

Tretton. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Gud. 

Fjorton. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Jag älskar sommaren & hösten. För på sommaren kan man springa runt barfota. Vad slår det liksom? Och på hösten kan man sitta inne med en filt, tända ljus och dricka massa massa te. Vad slår det liksom?


Femton. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Förmodligen julen och påsken, eftersom de betyder extra mycket för mig. Dessutom är hela min familj samlad då och jag älskar det. 

Sexton. Beskriv den perfekta outfiten?
Beror på. Under sommaren: långkjol, linne och kofta. Nu? Jeans, trekvartslång tröja med en stor sjal.  

Sjutton. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Är inte så intresserad av mode egentligen…vet inte, för att var ärlig.

Arton. På tal om mode, din favoritbutik?
Haha, hjälp. Jag gillar H&M. Även secondhand. Ibland hittar jag saker på Gina Tricot.  

Nitton. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Förmodligen min lila evighetssjal. Vill gärna ha fler såna!



Tjugo. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Min brudtärnaklänning som jag bar under min systers bröllop. :) Kände mig som en prinsessa, haha!


Tjugoett. Favoritplagg på en man?
Beror på vem det är. Men jag gillar kavajer över t-shirtar och stora hoodies.

Tjugotvå. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Haha, spelar ingen roll!

Tjugotre. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Omtänksam, fina ögon.

Tjugofyra. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Blivit kär i mig.

Tjugofem. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Blivit kär i honom.

Tjugosex. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
Böcker och te!! Det går alltid hem hos mig.

Tjugosju. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Kan inte minnas något. Tror inte att jag någonsin har fått en fruktansvärd present.

Tjugoåtta. Cola eller fanta?
Jag gillar Fanta Exotic.

Tjugonio. Choklad eller sur/salt godis?
Saltlakrits! Alltid, alltid, alltid.

Trettio. Sallad eller McDonalds? 
McDonalds är gott men gillar också kycklingsallader eller ceasarsallader. Hm. Beror på.   

Trettioett. Myskväll eller utekväll?
Myskväll, utan tvekan.

Trettiotvå. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Haha, svarar inte på sexfrågor!

Trettiotre. Pengar eller kärlek?
Kärlek, kärlek, kärlek. "Pengar är vägen till vår undergång" - Svenska Akademien

Trettiofyra. Tåg/buss eller bil?
Tycker väldigt, väldigt mycket om buss faktiskt. Tåg är lite läskiga ibland. Men det är väldigt kul att köra bil. Dock så måste man vara superkoncentrerad om man ska köra, så väljer buss. 

Trettiofem. Bloggen, instagram eller twitter?
Blogg, mer personligt.

Trettiosex. Tv eller dator?
Tittar nästan aldrig på TV, så dator. 

Trettiosju. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
The Notebook(fast allra helst boken). Allt av Nicholas Sparks är fantastiskt.

Trettioåtta. Roligaste fyllehistoria?
Haha, har aldrig varit full.

Trettionio. Pinsammaste fyllehistoria?
Läs föregående svar ;)

Fyrtio. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Lottie.

Fyrtioett. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Är rädd för att inte kunna vara där för mina nära & kära när de behöver mig. Att komma långt bort från Gud.

Fyrtiotvå. En vacker mening som har fastnat hos dig?
''No one knows what we're for, only what we're against, when we judge the wounded." - Casting Crowns
Var inte så snabb med att döma människor. 

Fyrtiotre. Dra ett skämt?Hahahaha, satt i några minuter och försökte komma på något men kunde inte minnas ett enda bra skämt. Är inte bra på snabba skämt, som ni förstår.

Fyrtiofyra. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Är ju inte klar än….men förmodligen vardagsstunder. Konversationer i korridoren, långa skratt, knäppa situationer, gemenskapen som ändå finns där i grunden. Under gymnasiet har jag träffar människor som har förändrat mitt liv på stora sätt genom små handlingar.

Fyrtiofem. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Jag råkade säga "kötta" i en presentation, istället för "döda". Lärarna var inte imponerade, haha!

Fyrtiosex. Något som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Förmodligen pluggat mer, men jag har ändå gjort bra i från mig med tanke på alla upp och nedgångar.

Fyrtiosju. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
MYCKET. Åka ut på mission, förändra någons liv. Gifta mig.

Fyrtioåtta. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Plugga körkortsteori, köpa nya kläder och göra Litteraturläxan.

Fyrtionio. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Öppningsscenen i den första Sagan om Ringen filmen, när byn Fylke och hoberna presenteras. Älskar känslan, miljön, skådespelarna och musiker.

Femtio. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
1. Jag duschar aldrig på kvällen, duschar alltid på morgonen
  1. Jag gillar verkligen foton.
  2. Jag sover just nu med ett täcke och en filt varje natt.
Listan hittade jag hos givesomelove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar