måndag 12 december 2011

I min väska


 MIN NUVARANDE VÄSKA 

Jag byter väska ganska ofta men just nu har jag en svart tygkasse som jag köpte på en Melissa Horn konsert. :) På framsidan är det texten från Melissas låt "Innan jag kände dig".


Okej, here we go! 
Jag var förvånad över hur lite skräp jag hade i väskan, eftersom mina väskor brukar oftast innehålla 50% skräp och 50% grejer som jag faktiskt använder. ;) First off, 

Mina skolböcker
Eftersom jag har väskan i skolan. Go figure, liksom. ;) Just nu har jag med mig mina franska böcker(den stora frågan: kommer Madde få G eller VG? Fortsättning följer!) och min musik mapp eftersom jag har musik tre gånger i veckan. :) 

Min iPod(i sitt fodral)
Min älskade iPod som har överlevt livet med mig sen åttan. Jag har allt från Disney till country till klassisk rock till svensk reagge på den, alltså ALLT. ;)

Huvudvärkstabletter
Alla som känner mig vet att jag alltid har med mig huvudvärkstabletter i väskan. Ironiskt nog är det inte jag som använder alla, jag har mest med det om någon annan skulle få ont i huvudet. ;)

Noter
På min visa som jag jobbar med på musiken.

Två bläckpennor
Hahahaha, tror faktiskt inte att det är mina pennor! Måste vara någon annans...oh well, det är alltid bra att ha pennor med sig. :)

Tofs
Tofs är något mycket nödvändigt för överlevnad...ibland. x)

Kalender
Detta däremot är något jag verkligen är beroende av. Jag är galet glömsk och lyckas aldrig komma ihåg viktiga tider eller läxor så jag måste alltid skriva upp grejer. Ni som har samma problem vet hur töntig man känner sig när folk frågar om man vill hitta på något och man måste svara "Vänta lite, jag ska bara kolla i min kalender..." x) Haha! Jag är liksom 17 år och har redan dålig syn och dåligt minne.
Detta bådar inte gott.

Plånbok
Innehåller: tusen olika kort, lite småpengar, inga sedlar, massor med kvitton. Haha! Jag är ingen rolig person att stjäla plånböcker av.  

 
Provremsa på parfym
Den är sprejad med en parfym som jag försöker bestämma mig om jag ska köpa eller inte. ;) För er som vill veta så är det Britney Spears "Midnight Fantasy". Just nu har jag hennes "Fantasy" parfym men funderar på att byta så jag tänkte testa hur den här luktade. Dock lutar det åt att jag fortsätter med "Fantasy". :)

Fodral med tamponger
Jag är tjej...'nuff said.

Hörlurar
Som är sjukt dåliga. :( Det hörs inte bra och de är obekväma att ha i öronen. Hoppas på att få ett par riktigt bra i julklapp.  

Nyckelband
Mitt gröna W.W.J.D.(What Would Jesus Do) nyckelband. Har egentligen bara två nycklar på det, varav en som jag använder, haha! Den ena nyckeln är till mitt hus och den andra är till min cykel. Och min cykel använder jag ju...ehh...så mycket. Hmm. Jag har dock en jättesöt nyckelkedja på det! Det är en bild på en skrattande säl och så står det: "Keep laughing - it makes people wonder what you're up to". :)

Pennskrin
Innehåller tusen olika färgpennor, ett par bläckpennor och typ tre blyertspennor. ;) 

Sådär, nu har ni sett min väska. Känner ni att ni har tillräckligt med material nu för att börja stalka mig? Åh, så bra! Mission accomplished. ;)  

2 kommentarer:

  1. ...jag är också förvånad över hur lite skräp du har i väskan. o.O Någon har rensat lalalala...

    SvaraRadera
  2. Men blafs, jag har ej rensat! :D

    SvaraRadera