torsdag 19 maj 2011

Torsdag med Tonår.

Hello my dears.

Jättekonstigt och flummig dag idag. Försov mig och missade NO:n, hann precis till andra lektionen vilket var historia prov! Åh, så kul, liksom. Anyways, skrev provet, hade mentorstid. Lunch. Haha, vi tjejer hade kul runt bordet. :D Vi pratade om riktigt djupa saker, så som den stora frågan om Jedward verkligen är snygga eller bara har konstigt hår. :) Vi kom även in på Peace & Love, blev lite excited över att vi kanske kunde åka i år(!!!!!!!!!) och sen fick vi ångest när vi insåg att vi inte kunde. Åhhhh. Seriöst. Jag vill dit SÅ himla mycket för det kommer så sjukt bra artister, men nej. Det går inte. Usch.

Satte mig ute på stan efter skolan och läste i min street bible. Jag nämner inte min tro så ofta här på bloggen, trots att det är en stor del av mitt liv. I dag läste jag mycket i Romar brevet och i Matteus evangeliet. Jag bläddrar igenom, läser lite här och var, stryker under något jag tycker är bra och skriver ner mina tankar på sidan. Det känns så skönt att ha bibeln i väskan, man har den alltid till hands när man känner att man behöver den.

Fikade med Johan efter skolan, mysigt som vanligt. (: Efter ett tag mötte vi upp Manda och gick vidare till McDonalds och satt där ett tag. Tog bussen till Färjestaden och gick till Tonår. (: Vi hade tema att skriva dikter och Johan och jag skrev två helt awesome dikter, here you go;


"En smurf är blå 
och är oftast kille
Jag är kär i dig 
för du är en tekopp"

"Du är så långt borta,
som soffan brevid
som är ganska nära
Innerlig sorg sprids i rummet
när du går
Alla delar samma pension
om dig och din glädje
Varför kan du inte tro
att du är så cool?"


I know. Man fattar ju exakt vad vi menar! x) Efter det satt vi med gitarren och spelade lite reagge och radiolåtar och sen var det dags för andakt.

Jag stannade kvar tills typ elva och jaa, nu sitter jag här. (: Det är så awesome, för första fredag på väääääldigt länge har vi inga läxor. Seriöst. Det finns inget jag behöver plugga på just nu liksom. Imorgon blir det en bra dag, har vandring istället för lektioner(helt okej, faktiskt) och sen åker jag, Fatima och hennes kompis till Torsås för att se treornas sista konsert. (: Det blir nice.

Hoppas alla ni har det bra!

Massor med kramar,
Madde.


DET HÄR ÄR JOHAN SOM HAR KLIPPT SITT HÅR PÅ ETT SÄTT SOM GÖR ATT JAG OCH MANDA BARA ÄLSKAR ATT SÄTTA UPP DET I EN TOFS :D

STORA LILLEBROR, LILLA STORASYSTER & STORA LILLASYSTER <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar