tisdag 27 september 2011

Det är de små sakerna i livet som betyder något

Hello my dears.

Tänker börja med att säga att jag hade en sjukt dryg dag idag. Sammanlagt hade jag håltimme på ca 3,5 timmar, jag var inne i stan från 8-7 och jag hade ingen bra hårdag. Men, trots allt detta, så blev det ändå en bra dag till slut. :) Det var nämligen små händelser idag som tillsammans gjorde att allt det sega bleknade bort.

  • Jag pratade med en tjej som jag inte har pratat med förut, och hon var både riktigt shyst och hade en sjukt cool stil. Hon är dessutom den första på flera månader som inte har varit negativ när jag berättade att jag går Samhälle/Kultur på Stagg. Istället utbrast hon, "Där tänkte jag faktiskt gå!". 
  • Min pappa hämtade mig efter min teorilektion, gav mig choklad i bilen och när vi kom hem väntade en stor middag med kött, potatis och brunsås som han fixade för att han ville att jag skulle få mat direkt eftersom jag säkert var trött. Världens bästa pappa ♥ 
  •  Det var världens finaste solnedgång ikväll.
  •  Jag fick en fin kommentar på Blogresponse. :)
  •  När jag kom hem kom min kisse fram och började pussa på mig när jag böjde mig ner och verkade faktiskt glad över att se mig.
  •  Ikväll behöver jag inte plugga alls. Istället kan jag ta på mig pyjamas, ta en kopp te och se en film. :)
 Detta är faktiskt värt att tänka på. Uppskatta de små sakerna i livet, mina fina läsare. För när allt kommer omkring - alla prylar, kläder och andra ytliga grejer betyder ingenting. Vad som betyder något är det som vi får helt gratis - familj, vänner och kärlek.

Massor med kramar,
Madde.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar