lördag 24 september 2011

Wanås - BILDBOMB ;)

Hello my dears.

I torsdags var alla kulturare, språkare och humanister i Skåne och besökte Wanås vilket är ett slott som har massor med konstutställningar, bl.a. Yoko Unos utställning.  Hela resan var awesome och jag har bara en sak att säga: kultur äger indeed! ♥ Och Yoko Uno är helt klart min nya hjälte.

Bilderna är lite blandad kvalité, eftersom vissa är tagna med en systemkamera från skolan och vissa med min mobil. x) Menmen, enjoy trots det! ;)

Massor med kramar,
Madde.



 ON THE ROAD! VI TJEJER PRATADE OCH SEN SOV JAG OCH LYSSNADE PÅ KAPTEN RÖD ;)


ANNA-SARA OCH ELIN :D


THE LOTTIE AND THE MADDE ;)


 JAG I HIMLEN PÅ JORDEN, MIN FAVORIT AV YOKO UNO, "WISH TREE"


"WISH TREE" AV YOKO UNO. DET VAR FLERA TRÄD PLANTERADE I TVÅ RADER OCH BREVID FANNS ETT BORD MED LAPPAR OCH PENNOR. MAN SKULLE SKRIVA EN ÖNSKNING OCH SÄTTA DEN I NÅGOT AV TRÄDEN. HÄR ÄR NÅGRA EXEMPEL PÅ LAPPAR SOM SATT I TRÄDEN;



ALLA VID ETT KONSTVERK SOM BESTÅR AV EN SPEGELVÄGG


LOTTIE PÅ ENA SIDAN OCH JAG PÅ ANDRA :)


ANNA-SARA OCH JAG


 VÄRLDENS VACKRASTE DAMM!




 LOTTIE & JACKE ;)


 JAG HITTADE ETT LÖV....


...SOM JAG BLEV LITE HALVT KÄR I :) 


SLOTTET :D


 EN AV YOKOS VERK. DET VAR MASSOR MED STEGAR PÅ EN GRÄSPLATT OCH HELA IDÉN VAR ATT MAN SKULLE STÄLLA SIG PÅ STEGARNA OCH SE OM MAN KOM NÄRMARE HIMLEN :)



ÄNNU ETT AV YOKO UNOS VERK, "MY MOMMY IS BEAUTIFUL". DET VAR TRE VÄGGAR FYLLDA MED LAPPAR MÄNNISKOR HADE SKRIVIT TILL SINA MAMMOR. :)


 JAG SKREV EN LAPP TILL PAPPA 

 

YOKOS SISTA VERK VAR ATT MAN SKULLE SÄTTA IHOP EN KROSSADE KOPP MED HJÄLP AV LIM, TEJP OCH SNÖREN. NÄR MAN LAGADE KOPPEN SKULLE MAN SAMTIDIGT FUNDERA ÖVER HUR MAN KAN LAGA VÄRLDEN. PRECIS SOM VID ÖNSKETRÄDEN FANNS DET KOPPAR MED LAPPAR PÅ. JAG OCH ANNA-SARA GICK RUNT I EVIGHETER OCH LÄSTE SÅ MÅNGA LAPPAR VI BARA KUNDE


"MAN KAN INTE LAGA VÄRLDEN SJÄLV"
"MEN MAN MÅSTE BÖRJA NÅGONSTANS"


EN GLAD MADDE :)


8 kommentarer:

  1. Åh, dina bilder (o bildtexter) gjorde mig smått lycklig madde... o din egen lapp till pappa fick tårarna att bara strömma. Du är fin du <3 tack. Nu orkar jag gå o städa o göra fint här o Yoko Uno är underbar... Måste kolla filmen när hon o John demonstrerar för red i sängen sen. Give peace a chance <3 <3

    SvaraRadera
  2. Fred* typsikt mig att inte kolla innan jag skickar...

    SvaraRadera
  3. LIPAAR!!! Så underbart!<33333

    SvaraRadera
  4. Nettan - Åhhh, finaste du! <3 Tycker om dig så mycket! Visst är hon, hon är min nya hjälte. Gör du så :) KRAM!

    Fatima - Visst är det! Trodde att du skulle gilla alla citat ;) <3

    SvaraRadera
  5. Har Jakke blivit längre eller minns jag inte riktigt?!?!?!!?

    SvaraRadera
  6. HAHAHAHAHA, en annan kompis sa exakt samma grej när hon såg fotot! x) Och ja, han har växt ;)

    SvaraRadera
  7. Haha.
    Alla växer förutom jag ):

    SvaraRadera
  8. Jag växer inte heller! <3 Så du är inte ensam. Haha!

    SvaraRadera