fredag 2 september 2011

"Det är okej att känna" - Ung Cancer


Man tror att man är oövervinnlig. Man tror att cancer bara är något man hör hemska historier om, ingenting som blir en fruktansvärt stor del av ens vardag. Men man har fel. Cancer är på riktigt och det kan hända dig.

Jag hade världens vackraste och finaste mamma. Hon var bäst. Allt hon gjorde, gjorde hon med kärlek. Hon var en bra person. Men ändå fick hon cancer. Hon hade inte gjort något fel. Hon solade inte solarium, hon rökte inte. Men ändå blev hon sjuk.

Jag har vänner som röker. Jag har hört ursäkten "Det får mig att känna mig lugn när allt är kaos" fler gånger än jag kan räkna. Jag har hört försäkringen "Jag kommer inte försvinna, jag kommer inte bli sjuk" fler gånger än jag kan räkna

Det funkar inte så. 

Det sårar att höra för jag vet hur falskt det är. Jag har gått igenom det här. Jag har sett hur det har gått mer och mer utför. Jag har sett någon jag älskar tyna bort.

Så ta chansen nu när ni kan och hitta utvägen. Skicka vidare videon och sprid budskapet! Hur mörkt och fruktansvärt cancer än är, finns det alltid hopp. Tillsammans är vi starka.

Besök;



2 kommentarer: