söndag 3 april 2011

Konfaläger.

Good morning, beautifuls. (:

Insåg att jag glömde bort att skriva om konfalägret igår, så jag gör det nu. (;

Dom andra och Algutsrums gruppen åkte upp redan på torsdag eftermiddag, men jag hade viktiga lektioner på fredag förmiddag, så jag stannade hemma och åkte till Timmernabben runt 1 på fredag.

Först när jag kom dit så var det rast och Manda och Nettan låg och sov i sina sängen, så jag gjorde likadant. Så skönt! Efter det gick vi till en Karamellfabrik där dom sålde godis som var lite extremt dyrt(en vanlig godispåse kostade 80 kr), så vi dissade det och gick till ICA(Eller Mat Öppet som det hette i Timmernabben, tihi). När vi kom tillbaka hade jag och Manda sångstund med den andra gruppen, sovstund efter det och sen ett pass med våra konfisar. Runt halv 6 var det mat, tacoooooooooos. :D Jag satt och funderade över en sak hela kvällen...i creme fréich såsen kändes det som att det var vitlök, men det var ingen vitlök i. Finns det vitlök i flytande form? Typ, flytande vitlökssmör eller något? Hm. 

MALIN & OTTILIA - NI ÄR JU MATPROFFSEN HÄR: FINNS DET VITLÖK I FLYTANDE FORM?!?!?! AVSLUTA MITT LIDANDE OCH MIN FÖRVIRRNING!!!

Eh. Ja. Jag är ju inte såååååååå desperat efter ett svar. ;) Okej då, ja. Let's move on!

Efter maten var det lite fritid och sen mässa. Under dagen hade alla valt ut en sten, gått runt med den hela dagen och i början av mässan gick vi ner till vattnet och slängde stenarna i vattnet. Det skulle symbolisera att alla problem och bekymmer stenen(livet) ger oss, så kan vi kasta dom till Gud. Vi behöver inte hantera det. Så genom att kasta alla stenar, så är det out of our hands. Jättefin grej att göra.

Spelade på mässan, vi sjöng bl.a. Vi reser ett tecken, Here I Am To Worship, Möt mig nu som den jag är & Glory. Efter det var det fritid och sen....LEKPASS! (: Always a pleasure. Vi körde "here she comes", vilket är min favorit och dessutom stor flashback från i somras när vi körde den utomhus på grönt härligt gräs och med alla våra söta konfirmander. (:

När lekpasset var slut, var dagen också officiellt slut, alltså var det fritid till elva-halv tolv och då skulle alla vara på sina rum. Jag satt i matsalen och drack safe, åt ostmackor och pratade med Hanna, Jenny & Sofie i typ två timmar. (: Jättemysigt! Sen gick vi tillbaka till våra rum och då kom Manda och Nettan. Jag och Manda bestämde oss för att gå iväg och bränna våra böner. Så vi gick ner till havet, gick längst ut på bryggan, satte och ner och bara kollade på stjärnorna. (: 
Kärlek till den kvällen.

På morgonen var det packning, morgonbön, frukost, packning och sen runt halv elva åkte vi hem till Öland. (:

Ett supermysigt dygn, enda minuset var att jag inte tog med kamera. :( Dåligt av mig. Så här kommer några få bilder från min mobil och ett par snodda från Jossan! ;)

Massor med kramar,
Madde.
JOSSAN, CARRO, SIGNE & JOHANNA

 
EN AV KONFISARNAS STENAR

 KNÄPPA LEDARE DOM HAR :O

BRÄNNER VÅRA BÖNER

 BRÄNNER BÖNER

1 kommentar:

  1. Haha, nej Madde. Jag är ganska säker på att det inte finns vitlök i flytande form.
    Men om du väntar lite så kan jag googla det så att du ligger sömnlös om nätterna och fundera... ;)

    *1 minut senare*
    Nej, det finns inte flytande vitlök. Eller jo det finns, men bara uppblandat med linolja till hästar. Och det antar jag att du inte åt. ;)

    SvaraRadera